Reisdocumenten
De benodigde reisdocumenten zullen in de regel uiterlijk 7 dagen voor vertrek aan de deelnemer worden opgestuurd per post.
Paspoort, identiteitskaart, visa en inentingen
Voor alle reizigers geldt de wettelijke identificatieplicht: een geldig paspoort of een identiteitskaart moet getoond kunnen worden. U bent zelf verantwoordelijk voor het beschikken over de juiste reisdocumenten, alsmede de voor het land vereiste visa en bewijzen van inentingen. Wanneer u vanwege onjuiste reisdocumenten de reis aan boord niet kunt aanvangen of voortzetten, is dit uw eigen risico, zonder recht op restitutie. Check dit ruimschoots voor vertrek zelf aan welke vereisten uw reisdocument dient te voldoen. Deze informatie kunnen wij niet opnemen vanwege de wijzigingen die hierin mogelijk kunnen optreden. Het is de individuele verantwoording van elke passagier dat hij/zij beschikt over de juiste en geldende reisdocumenten en gezondheidsverklaringen. Voor de meest actuele informatie adviseren we u te kijken op www.wijsopreis.nl.
Enquêteformulier
Wij blijven graag op de hoogte van de ervaringen van onze gasten. Want aan de hand van uw mening worden reizen aangepast en nieuwe reizen ingekocht. Op dat enquêteformulier vindt u vragen over de reis, de accommodatie, de excursies, de maaltijden etc. Na afloop van uw vakantie ontvangt u via uw email een digitale enquête over uw reis. Alvast hartelijk dank voor het invullen.
's Lands wijs; 's lands eer
Als u kiest voor een vakantie in het buitenland, betekent dit dat u tegelijkertijd kiest voor een kennismaking met een andere cultuur en traditie. Het is er anders dan thuis. Dat is één van de aantrekkelijke kanten van uw vakantie, maar ook een aspect om met uw vakantieverwachtingen rekening mee te houden. Dat voorkomt veel onnodige teleurstelling.
VERBLIJF
Reisduur
De reisduur wordt in dagen vermeld. De dagen van vertrek en aankomst worden daarbij meegeteld, ongeacht de vertrek- en aankomsttijden.
Hotelverzorging
Bij iedere reisbeschrijving staat de verzorging tijdens het verblijf op uw vakantiebestemming aangegeven.
All Inclusive:
Bij deze verzorging zijn alle maaltijden inbegrepen, dat wil zeggen: ontbijt, lunch en diner. Daarnaast zijn frisdranken en lokale alcoholische dranken inbegrepen (tenzij anders vermeld). Het begin van de verzorging is afhankelijk van het tijdstip van aankomst.
Volpension:
Bij deze verzorging zijn alle maaltijden inbegrepen, dat wil zeggen: ontbijt, lunch en diner. De hotelverzorging begint, afhankelijk van het tijdstip van aankomst, met het diner op de eerste dag en eindigt met het ontbijt op de laatste dag.
Halfpension:
Het ontbijt en diner zijn inbegrepen. De hotelverzorging begint, afhankelijk van het tijdstip van aankomst, met het diner op de eerste dag en eindigt met het ontbijt op de laatste dag.
Niet helemaal tevreden
Het kan gebeuren dat u tijdens uw reis een tekortkoming in de uitvoering van de reisovereenkomst constateert. Dit dient u z.s.m. aan boord te melden bij betrokken dienstverlener en/of de reisleiding. Wordt de tekortkoming niet opgelost, dan dient u direct contact met ons op te nemen. Geef ons de kans tijdens de reis het probleem op te lossen. Wacht niet tot thuiskomst, want dan plaatst u zichzelf en ons voor een voldongen feit. Indien u onverhoopt verzuimt een tekortkoming door te geven bij
aanvang van het probleem en / of tijdens het verblijf, kan dit tevens betekenen dat u het recht op genoegdoening verliest, daar wij niet in de gelegenheid zijn gesteld een oplossing te bieden. Na uw reis kunt u binnen uiterlijk twee maanden na terugkeer eventuele tekortkomingen schriftelijk melden (zie verder artikel 12 van de ANVR-Reisvoorwaarden). Zoals beschreven in artikel 13 van de ANVR-Reisvoorwaarden is het Nederlands Recht van toepassing op onze overeenkomsten.